Un studiu realizat recent de un furnizor de service pentru produse electronice si IT arata ca 9 din 10 romani prefera sa-si repare electronicele defecte intr-o unitate de service autorizat. Participantii la studiu considera durata reparatiei si pretul acesteia mai importante decat recomandarile prietenilor sau familiei atunci cand apeleaza la un service autorizat.
Atunci cand se confrunta cu o defectiune, 75% dintre consumatori verifica daca produsul respectiv mai este in garantie, 57% suna direct la furnizorul de service recomandat de producator si doar 29% apeleaza la cunoscuti sau la "un om bun la toate", spun rezultatele studiului.
Tema si rezultatele studiului ne-au amintit de doua articole publicate nu demult de ProMotor (aici si aici), unde se discuta perceptia romanilor referitoare la service-urile auto. Pare ca schimbarea categoriei de produse si diferenta intre preturile de achizitie determina si diferente in comportamentul si costurile de utilizare si intretinere a produselor respective.
Dar nu este vorba numai despre atat. Cheia, credem noi, sta in calitatea si garantiile oferite de unitatile de service autorizat, indiferent de tipul produselor pe care acestea le repara.
Fie ca este vorba despre electronice, masini sau motociclete, service-urile autorizate trebuie sa respecte o serie de reglementari impuse de producator cu privire la durata reparatiei, calitatea pieselor si a manoperei, conduita si transparenta personalului din service fata de client. La randul lor, producatorii pun la dispozitia posesorilor un sistem de compensare si un mecanism de feedback referitor la serviciile pe care acestia le primesc, in asa fel incat sa se asigure ca unitatea de service autorizat corespunde standardelor marcii.
Mai mult decat atat, este un fapt general cunoscut ca produsele defecte aflate in garantie beneficiaza de reparatii gratuite in service-urile autorizate si ca, in multe cazuri, producatorul este in masura sa ofere proprietarului un produs de inlocuire pe durata reparatiilor.
Service-urile autorizate sunt una dintre cele mai importante verigi de legatura intre producator si client dupa momentul incheierii tranzactiei de cumparare si un vector considerabil de imagine pentru cei dintai. De aceea, un service autorizat va trebui intotdeauna sa fie pregatit sa ofere cea mai buna calitate si cea mai buna experienta pentru utilizator, la pretul corect pentru marca respectiva.
Si, in ciuda experientelor izolate pe care unii clienti le-au avut, atat piata, cat si consumatorii au inceput sa asimileze aceste argumente si sa le acorde incredere. In fond, cat de bun mai este un "om bun la toate" in ziua de azi?